reklama

Každodenný trhák

„Hm, ten chlebík vo vajíčku vonia chutne.“– sú dobré raňajky, bude aj dobrý deň – letí mi hlavou a ako sadám za stôl, za sprievodu cigánskej rannej serenády, hneď otváram noviny. Do oka mi udrie správa, že sa zas ktosi s kýmsi povadil, ten tomu čosi ukradol a henten hentoho okradol. A . . . . ešte jedna skvelá správa – do kín sa ženie nový KASOVÝ TRHÁK americkej produkcie, kde je o miliónové efekty a vedro strachu vopred dobre postarané.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

„Ešte šťastie, že to naše kino, je trochu málo pozadu a všetky hitovky premieta dva až tri mesiace pozadu. Snáď si stihnem našetriť na vstupné.“
Ako tak listujem, dostávam sa k mojej obľúbenej každodennej rubrike, s ktorou mám zvláštny vzťah. Nasliním si ukazovák a pomaly, s jemným chvením v žalúdku, obraciam ďalší list a . . . . . „ jéééj, tých rámčekov je tu dnes viac ako včera“. Očami rýchlo preletím tie, ktoré ma upútali ako prvé, a potom pomaly a pozorne, čítam všetky, jednu ponuku práce za druhou. V tom tlstom rámčeku hľadajú niekoho s 5 ročnou praxou, v ďalšom je podmienkou živnosť, inde hľadajú niekoho na predaj poistiek, alebo ponúkajú veľa peňazí za málo práce – len musíte byť ukecaný a vychcaný, . . .

„Ale pozor, ked som nenašla nič v novinách, určite na mňa čaká šťastie inde.“ A rýchlo utekám od stola, pričom ešte stále prežúvam vajíčkový chlebík, zmiešaný s presladenou chuťou kakaa a čerstvou paprikou. Otváram dvere, obúvam letné šľapkochodky a hajde pred bráničku. Práve tam sa ukrýva pirátska skrinka, v ktorej mi každé ráno necháva odvážny modrý námorník tajné správy zo sveta. Dychtivo ich vyberám, a napätie rastie priamoúmerne s ich množstvom. Preberám jednotlivé listy – a sláva – 3 z piatich sú určené mne.
Ups – máme tu stav z účtu ( - 16 SK), ale aj dva listy z firiem, kde som posielala svoje bezchybné životopisy s mojimi úžasnými schopnosťami : „ . . . . momentálne Vás nepotrebujeme, ale Vašu žiadosť evidujeme . . . . .“
„No do kelu.“

Vojdem späť do kuchyne, na ďalší chlebík nemám chuť, a tak si robím silnú kávu – nech ma postaví na nohy, pretože . . . dnes ešte mám šancu niečo nájsť. Len čo som ju zaliala, rýchlo zapínam PC a už ťukám a otváram ikonu za ikonou. Najprv mailové správy, potom stránky s ponukou práce – a ťukám a ťukám a zas a znova nič.
Dopijem kávu a obliekam sa – musím totiž ísť na úrad práce – snáď tam. Áno – veď kde inde by mali mať viac pracovných možností?

„ Je nám ľúto, nemáme pre Vás žiadnu pracovnú ponuku, ani požiadavku na absolventskú prax.“

Kašlem na americký trhák, keď obrovské napätie môžem zažit aj doma. A to v pravidelných reprízach.





Martina Havrilová

Martina Havrilová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som také huňaté kĺbko tých najrozličnejších - i + ľudských vlastností Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu